Saturday, October 16, 2010

++bajet 2011++


mati kutu aku dibuatnya bile siaran tv arini semuanya tayang pasal bajet 2011..takde cite best2 plak tuh..dahla kat umah tinggal dua ketul je pempwan hot.aiceh.nak jugak tuh tambah perkataan hot kat belakang.bhahaha.sangat tak boleh blah di situ..;p
yang lain2 takde...g kursus kawin..nasib mok aji dah grad..hikhikhik.
actually mata aku ni dah makin juling sebab dok ngadap laptop dari celik mata sampaila skank.nak edit numbering pon makan masa separuh hari,haisyh.ngeks tol.
bukan ape..berhati-hati...bende nak g jilid.mane buleh silap.kang kalo ade salah tak pasal nak kene bukak.
melayang duit~

dalam dok borink tuh layan gak tok najib berucap.cumel gile die pakai baju melayu warna pink.i loike~ape yang paling aku suka tentang bajet tadi kan..

1) tol takkan naik harga dalam masa 5 taun..buleh ulang alik dari kedah ke putrajaya.ops~lalalala.
2) peruntukan lebih untuk setiap sekolah terutamanya untuk sekolah berprestasi tinggi (ceh.dasar guru memang eksaited lebih bab2 isu pendidikan nih.bajet tol.nyampah ai~)
3) cuti bersalin dipanjangkan kepada 90 hari dengan gaji..kalo dulu lebih dari 60 hari akan dikira cuti tanpa gaji.i loike...~pasni kalo da terberanak ko duduk la umah sampai anak ko umo 3 bulan but still dapat gaji.waktu tu buleh shopping online.muahaha!keji jek~~
4) dan..dan...dan...ape yang aku paling suka kan...cukai untuk barangan macam enset dikurangkan..(lebih kurang macam tula..do correct me kalo ade mane2 statement yang salah ok)wehew~mak aji suka sangat..!!

pastu sempat la sembang2 ngan dua orang roomate aku cik wani n cik nuri.

cik wani :: weyh..harge enpon murah taun depan.kalo macamtu taun depan aku nak pakai blackberry lah!pasal harga dah murah..hehe.

cik nuri : bukan setakat blackberry ko buleh beli taun depan..lebih dari strawberry pon ko mampu.

--blackberry--

vs


--LG-strawberry--

aku main google jek cari strawberry..tetibe memang ade model enset strawberry keluaran LG..ngueheh.comel gak...baik.kite sama2 tunggu model nset keluaran 2011..pastu sama2 borong ye..kasik ayah,mak adik2..berkat gitu u olz~

kat kaki ada nota::
tatkala dok layan ashton kutcher dalam cite the guardian..perot dah kembong semacam sebab asik dok minum air teh cameron jek dari pagi.sedap weyh~try aa..

No comments:

Post a Comment