Sunday, October 24, 2010

++inginkan kulit yang cantik?++


aku berdepan ngan masalah kulit berjerawat skank ni..even tho' ianya tak seserius mana,but still meninggalkan parut yang mencacatkan penampilan.urgh.tak suka.tak suka.i used to have radiant skin once.i miss dat time very much..huhuhu..why.why.why.?pemakanan ke?or mungkin juga disebabkan sinus problem..who knows.
willing to have fair n radiant skin...i did my findings from magazines, sites n newspapers...
but after searching for skin products thru da internet i found this..


pic 1::
menerangkan bagaimana kita nak tentukan jenis kulit kita samada ianya termasuk dalam kategori 1:kulit kering 2::kulit berminyak, 3::kulit kombinasi minyak/kering, 4::kulit sensitif

details::
1)bagi kulit kering biasanya menampakkan secara jelas pori2 yang ada di muka.setiap kali kita lepas kita basuh muka kita akan rasa kering semacam jek.takde rasa lembut langsung.then.kulit akan mengelupas setiap kali waktu tengahari "midday"

2)seterusnya bagi kulit berminyak pula, anda akan terasa berminyak pada seluruh permukaan kulit muka.n agak2 boleh goreng telur pada permukaan muka tu. dan permukaan kulit terasa kasar but akan jadi fine semula selepas mencuci muka.only for a few minutes lah.pastu akan beminyak balik.

3) jenis yang ketiga ni merupakan gabungan antara kulit berminyak dan kulit kering di mana pada kawasan T-zone akan kelihatan minyak pada permukaan manakala pada bahagian pp dan juga bawah mata kelihatan sangat kering. acapkali apabila tiba waktu tengahari..bahagian berminyak ini akan kelihatan jelas dan berkilat.

4) pemilik kulit jenis ini akan berasa rengsaan atau menjengkelkan. rasa seperti kulit gatal2..terbakar, kemerah-merahan dan kadangkala terasa sakit. 

anda dalam kategori yang mana???



produk skin 11 menggunakan bahan-bahan semulajadi yang selamat digunakan untuk kulit orang asia terutamanya.yeay..nak cuba!nak cuba!



dah lama cari produk macamni.tapi sebelum ni tak berani nak cuba..takot akan meninggalkan kesan yang tak elok kat muka.untuk keterangan lebih lanjut boleh klik kat sini.insyaAllah...anda akan berpuas hati dengan hasilnya.cubala~


selamat mencuba!!

No comments:

Post a Comment