Tuesday, October 05, 2010

++bila husna jadi down syndrome++



hari terakhir kursus pergigian semua unit dikehendaki untuk buat persembahan n berlakon dalam konteks guru n murid..lakonan tu mesti ade unsur2 gigi..so.semalam kami diberi masa selama dua jam untuk buat preparation..secara kebetulan kami digabungkan ngan geng KPLI pendidikan khas..so,sah-sah dalam lakonan tu kene ade watak budak cacat n cikgu..
dalam hati.."sape plak yang nak jadi budak cacatnya?"
kalo botak pasal2 pas beberapa minit masuk kelas nama aku naik untuk jadik pelakon.me???waddefish..??dahla aku diberi watak as budak down syndrome.kuang ajaq~nasib baek depa tu tak kasik watak as budak terencat akal..celebral palsi ke...kalo tak macamana la aku nak buat aksi nanti..huisyh..selamat mak aji arini..hoho.
pas dapat watak aku terus balik semalam.jalan cerita memang taktau langsung.sebab takde masa nak buat rehearsal.
so.faham2 jela bile orang tak berlatih ni kan...berlakon ikot pandai jela jawabnya..hikhihik..

******

ahaa~!!!!masa ngah tunggu turn kat belakang dewan secara tetibe aku dapat idea macamana nak bawak watak as budak cacat.
aku terus kelepet tudung aku macam orang pakistan n syria pakai.melekat abesla kat dahi aku.amik ko!nak sangat aku jadik cacat kan??kan??
*sila rujuk gambar di bawah*


--buat pertama kali menghuduhkan diri dikhalayak ramai..rasa macam ugly betty plak.hikhikhik;p--

tapi lakonan perlu diteruskan...lantak lah orang nak kata apa pon..husna cacat ke ape ke..pedulik lah.dah dorang nak sangat aku jadik cacat kan..amik ko!!kaw2 aku bagi arini..
semua tak bajet aku nak berlakon macamtu..sebab dorang ingat aku mesti cover2 bawak watak budak sindrom.
tagline aku...
--G.I.G.I--
dahla cara sebutan tu ala2 budak cacat sebut..hahahaha.memang setiap kali aku sebut 'gigi' jek orang gelak..
ape2 pon aku enjoy jek berlakon tadi..aku buat all out sebab aku fikir ni sem last.jadinya buruk ke hodoh ke..pasni susah nak jumpe dah.ngek je kan???;p

nasib vid depa tak upload kat fesbuk.kalo tak malu le ai..~nguhehehe.
sekian laporan untuk harini..babai u ols..~


3 comments:

  1. Klakar la pulak tengok tudung lipat macam tu..haha

    ReplyDelete
  2. hohoho.terasa sengal ja bila tengok gambar sendiri beraksi.adoi..malu i..;p

    ReplyDelete