Sunday, October 24, 2010

++dari alam angker++


masa dok tengok iklan tv3 pasal perubatan tradisional ni tetibe teringat cerita 4 taun dulu..
aku temankan arwah nenek aku pergi berubat kat seorang tok moh yang kirenye pemes gak lah kat area kedah nuh.but bukan bomoh siam k..die lebih kepada bacaan potongan ayat2 quran..
pas abes die buat ubat kat arwah nenek aku..tetibe die panggil aku..

"dik..meh depan kat tok nih.."


aku dah tercengang-cengang pandang arwah nenek aku n die...sambil dalam hati tertanya-tanya nape die panggil aku..so aku pon pegila kat die...
(berjalan guna lutut..)

pastu die mintak aku bukak gelang yang aku pakai waktu tu..
aku tengok jek ape die buat dari A sampai Z...rasa macam takot2 pon ade sebab taktau kenape..
aku nampak die macam baca2 something kat gelang aku tu..then hembus2..fuhh..fuhh...bukan macam rancangan fuhh tu..~
eh,nape ni?ade ape kat gelang aku?
rasa macam takjub pon ade...membayangkan aku adalah watak dalam filem seram melayu..hohoho.
pas hembus2 segala bagai...tok tu kasik balik gelang aku..die cakap jangan langkah gelang tu...aku tanya nape..die senyum jek..
lagila menambahkan kepelikan aku.isk.


masa nak balik tu...die pesan kat aku..
"berhati2 dengan orang yang sentiasa ada niat tak baik kat adik.."

adoi...balik tu terus rasa macam tak tenang...hurm...

beberapa tahun selepas tu..aku terhilangkan gelang aku tu.tak ingat plak letak kat mana..
puas aku carik.tapi tak jumpe..huhuhu.
satu hari tu aku bangun..belakang badan aku penuh berbirat..macam orang rotan.bende bukan disaksikan oleh aku je..but housemates aku pon nampak n saksikan sendiri dengan mata kepala depa..
aku nak tido tak boleh baring macamtu je.
sakit sangat...rasa macam pedih..aku tak cakap pon kat mak ayah aku..sebab tanak dorang risau.
nak pergi spital pon nanti dorang mesti tanya sape yang dera aku.ahaa..~ malas lah aku nak menjawab.
akhirnya dalam masa dua minggu birat2 kat belakang aku pon mulai hilang..alhamdulillah~


sampai skank aku tak boleh nak fikir bende ape yang jadik kat diri aku sebenarnya..wallahualam...






No comments:

Post a Comment