Wednesday, July 21, 2010

++gila???boncet???cantek???++



jom sembang pasal kesihatan plak arini.
asek2 pasal hal skolah...hal ehem2...hal keliling..
so.arini kita ubah topik plak.
tp korang jgnla salah tafsir plak.mentang2 la 'banglong aku ni dokter' ttbe plak nk ckp pasal health.
bkn pasal tu.tp aku sekadar nk kongsi info ngan korang...
bnyak benda aku blaja dr dia.terutama bende yg aku suka amal tu rupa2nya sangat tak elok dibuat.

contoh 1.



dulu aku mmg kuat tido siang.
kalo dlm islam.org yg tido pas asar berisiko utk mendapat penyakit gila.
tp secara saintifiknye pon..mmg benar apa yg dikatakan dlm islam tuh.
sbbnye kn..aku difahamkan oleh banglong yg pas asar...hormon2 kita jadik bercelaru taw.
bile dah ada kecelaruan.akan ada hormon2 yg terlebih n terkurang.
pastu.kalo tido pas asar...sel2 dlm bdan time ni tak aktif.
jadinya..berkemungkinan otak kita akan jadik lembab...or mereng.
so.kalo korang nk gila or dungu.sila2 lah tido petang.
aku tanak.so.aku terpaksa la aku kurangkan.kalo tak sia2 je aku blaja lama2 jadik cikgu.
tp last2 my life ends up as a giloss teacher..nauzubillah~takmo~!!

MySpace

contoh 2.



aha.pernah dengar tak pasal kalo kite mandi pas makan..nnti perot kite boncet..?
yg ni terpulang la samada korang nk caya ke tak.
dr ape yg aku dengar.fakta ni pon berkemungkinan betul.sbbnye..
pas kite makan...makanan baru je start nk turun then cerna.
pastu.kalo kite mandi...air plak sejuk.
lemak2 yg baru nk turun tu tersekat n tak smpat nk diproses.
jadi lemak akan terkumpul n beku.
so,,,tu pasal la org jadik boncet.
cuba tanya org mcm tu..
"ko boncet mesti sbb ko suka mandi pas makan kn?"heheheh.

MySpace

contoh 3.





khasiat limau.korang yg ni bukan F bitau aku.
tp mak aku yg kasik maklumat nih.
dulu2 kn...masa aku kecik2,aku slalu pelik nape kawan mak aku sentiasa bawak limau dlm beg tangan die.
die g mane pon..kedai ke..umah org ke..
mesti die mintak air suam..
then die akan perah limau yg die bawak tu dlm air.then minum.without sugar.
pastu aku tanya la mak aku..
nape die mcmtu...
masa mak aku terang..aku mmg tak fhm..yela.sbbnye kecik lg kn..
bile dah besar baru tawu yg limau tu sgt bagus utk penjagaan badan.
bila kita makan makanan berlemak.limau ni berfungsi untuk potong smua lemak2 tu.
maknanya.korang takkan senang2 nk gemok.
sebenarnya.kawan mak aku yg aku citekan tu is...dato' sarimah pelakon yg dok berlakon dengan p.ramlee tuh.
cube tengok?maintain cantek kn die???
pasni.kalo korang nk jadik cantek smpai tua.bole la try amalan ni.
tp sambil2 tu kenala doa2 skali.

MySpace


dah tu je aku nk kongsi arini.ade bnyak2 lg sebenarnya.tp mls nk tulis.sbb pasni aku ade kelas.babai.
salam~

2 comments: