Sunday, July 18, 2010

++mari berperibahasa bersama cik husna++






mlm ni aku rasa mcm bercakap pasal peribasa jek.
eh.ttbe plak kn?hehe.
aku ni kalo bab2 peribahasa mmg agak 'power'..
terlebih pandai smpai aku sendiri pon x fhm maknanya.
uncle hamid ckp peribahasa aku lg teruk dr karam singh walia.
errkk...yeke?
oh.daddyku syg...daddy nih sgt tak menjaga ati anak perempuannya yg not so hot neh.majoklah mcmni.
MySpace
tp ada satu peribahasa yg aku paling faham n paling ingat sekali...


"mengata dulang paku serpih...mengata orang ko yg lebih"


and as usual..i dun have any intention to point dis issue to anyone.
tp secara umum jela..
sape yg makan cili.die terasa pedasnya.
aiceh.peribahasa lg tuh.hohoho.
kepada sesape yg terasa tu mintak mahaplah ye.bukan niat ambe pon..;p
MySpace


sepanjang aku hidup nih.mcm2 jenis org yg aku tengok.
tp org yg paling banyak aku jumpa kn...teettttt~!!
org yg suka mengata org tp last2 die yg buat..
dh tau diri sendiri tak betul..ko jgn nk ngata kt orang.
sbbnye nnti ape bende yg pernah ko tegur or ckp2 pasal seseorang tu akan kena kt diri sendiri.


tp mengata ni pon ade kategori taw.
1)sometimes ade jenis mengata tp ada point..maksudnya utk kebaikan.(not considered as mengutuk k)
die mengata sbb sayang...or nk sedarkan org tu..sbb kalo tak ckp nnti tak sedar2 plak kn..--which is good actually--
2)then ade gak jenis mengata kaw2 sbb dengki...or jaki..
3)mengata sbb join kawan ngah sesi kutuk mengutuk.--ade beb jenis nih--
4)suka mengata sbb tu mmg hobi die waktu lapang.kalo die tak ngata sehari mcm nk kena kencing manis or meroyan jek.
MySpace

aha...yg no 2 tu yg paling teruk sekali...aku paling menyampah org mcmni.
depan purak2 baik.blakang...masyaAllah~ mcm mulut mcm sisa kumbahan..dasyat lg la dr loji shit tuh.i plaster mulut u baru taw.ahahaha.
semoga Allah bukakan hati org mcmni untuk berubah.



aku ingat lg masa tu aku mmg marah sangat kt seseorang tu..then aku doakan die supaya dpt balasan yg teruk..
tp mujur ade sorang hamba Allah ni sedarkan aku..thanx a million..
dia ckp..tak baek doakan yg tak elok untuk org...
da moment she said that...i promised to myself dat i wont pray or say like that again..never..


so anda berada dlm kategori yg mana ya??
tepuk dada tanya hati...~wallahualam..



No comments:

Post a Comment