Monday, July 12, 2010

++saya ada dua ayah...dua mak...macamana nak tulis?++




salam...
hye ladies n gentel gentleman...~
pagi ni g skolah macam bese.tak awal..n tak lewat sgt..
kalo ikot jadual..arini aku takde kelas langsung nk ngajar.
tp im certainty sure mesti aku dpt kelas relief.as usual lah kn..
spt yg dijangka..pas 30 minit tiba di sekolah....ttbe...

"cik na....nah...kak mah(GPK1) bagi hadiah....dia kirim salam sekali..hehehe."

takyah terang la kt korang kn adiahnye ape.kompem kelas ganti......huh.
yg tak tahan...ade plak kiriman salam skali..ahaha.sgt syg kt i taw itu GPK1..aww~~;p

MySpace

aku kena masuk kelas relief tahun 2..
untuk subject english..
waah..stakat english taun 2 tarak hal beb.kacang buncis je tuh..
so.dengan yakinnya..aku ngajala bebudak bijak tu...(kelas first)
ala..ngaja bese2 je.sbb kelas relief jek.bkn kelas ikot jadual sendiri.relax2 jela..
kalo ikot jadual betul aku ngaja darjah 5..(also kelas 1st)

perkara pertama aku buat..aku tulis kt papan hitam mcmni...


1) My name is _____________
2) My father's name is ______________
3) My mother's name is ______________
4) I have ______ siblings
5) I love to play _________
6) I like to eat ______

see?semua ayat mudah aku kasik..sbb nk isi masa budak2 tu je..at least...kalo kasik keje..dorang tak banyak ckp sgt...



ttbe..ade sorang budak ni panggil aku...

"teacher....~ macmana nk buat kalo kite ada dua mak n dua ayah?"

huh??mcmana??
pelik je kes ko awang...
mcmana ko bole ade dua bapak n dua mak plak ni?
kekonpiusan diri melanda.....blur...


then..aku pon tanya la dia..."nape awak ade dua mak n dua ayah??"

"oh.ayah kite ngan mak kite dah cerai.ayah kite kawin lain.mak kite pon baru kawin lain.jadi kite ade dua mak n dua ayah lah.."
(dengan bangganya dia jawab soalan aku)

jujurnye jawapan ko budak...huhu.
terkesima aku dibuatnye..sian die..dahlah anak sulung..adik bradik ade 4 org..kompem adik2 die kecik2 lg..huhuhu.




kt kaki ada nota::
-->pasni takdela aku terkejut sgt kalo ade budak ckp kt aku...die ade satu bapak n empat mak..hohoho.eksyen kamen..bip..bip..bip..

MySpace

3 comments: