Tuesday, January 18, 2011

++aku dah tak kuasa lagi++

 
sekarang ni bila nak bercakap pasal tarikh posting dah tak kuasa dah.sebab kalo fikir banyak memang sangat menyesakkan jiwa.haisy!baik duduk rumah dengan hati yang redha dan pasrah.sometimes bengkek jek bila orang asik tanya.."BILA NAK POSTING?"..."DAPAT SEKOLAH MANA?".."ANAK ORANG DOT..DOT..DOT..DAH DAPAT POSTING..TAKKAN KAK HUSNA TAK DAPAT LAGI KOT.." macam2 lagi lah ayat yang terpacul keluar dari mulut dorang tuh. hell.T__T.penat aku nak menerangkan hal yang sama.bosan tau. aku taktaula samada mereka2 ni prihatin, mengambil berat or saje je nak perli2..better bersangka baik..kang tak pasal2 menambah dosa yang dah sedia maklum bertimbun2.huhu.

bila dah lama sangat duduk rumah aku jadi takot nak masuk sekolah balik n start mengajar.bimbang teaching skill jadi tumpul sebab lama tak diasah..LEMAU der!!! macam orang yang ada lesen kereta.bila lama tak drive akan jadik takot2 nak pegang stereng. ibaratnya macamtulah.

lagi satu..dilema pasal posting gak.aritu aku mintak perlis sebab masa tu aku ngan encik ilebiu tak seserius macam la ni..dah kena ikat, encik ilebiu suh mintak dekat2 dengan dia.sebab senang apa2 hal dia boleh tolong tengokkan. plus.lambat laun bila dah jadi housemate haruslah berdekatan kan.kang susah sorang kat utara sorang kat selatan.tapi kan...bukan senang nak buat pertukaran once kita dah dapat tau result posting. n masa tu aku mesti jadi berbelah bagi.pasal my parents need me most dalam waktu2 skank ni..kang anak dia dah taken tak boleh nak manja2 dah..masa yang ada nila nak digunakan sebaiknya dengan dorang.hukhukhukhuk.tak sukalah situasi where i need to make a decision involving all my 'kesayangans'

bebel panjang2 kat sini pon tak guna gak..baik aku tido.
selamat malam..assalamualaikum!

9 comments:

  1. hm..nak wt gane na..xsangka kan posting kite wt hal sampai mcm ni... akupun pasrah..dalam resah juge..huhuu..
    ape2pun...aku doakan yang terbaik untuk ko,, ;)) semuge dipermudahkan dalam membuat pilihan..dan banyakkan redha stelah berusaha..aku dpt bayangkan kegundahan ko..jgn pk la kata2 org..rezeki masing2...kn..;) hahaha...orang yang ngata tu kadang nk puaskan hati die je..biakan je.. ;p miss u na..budak stokin aku chat x? hehe,tc ye=)) kim slam qaseh~

    ReplyDelete
  2. sabar yer cik husna, we r in the same boat. yg lulusan IPTA insyaAllah kena lapor diri 7hb feb ni. Surat odw tu. my cosmate dah 5,6 dpt sarawak.. :)

    ReplyDelete
  3. loy::tau takpe..aku pon rimas le org dok sibuk tanya2.budak stokin gemok+malas.geram aku.ko pon take care..pergh..maju la ko~ada blog skank ni..syabas!!:D

    cik ira::err?sarawak??jauhnya..7hb tu IPTA eh?kalo yg IPG punya macamana ya?

    ReplyDelete
  4. kalau IPG not sure la. but mesti KPM nk anta secara pukal semua sekali kn. husna pun sek. men. ke? klu SMK, mungkin semua sekali 7feb ni. Yups, ramai dpt sarawak, rata2 cosmate yg dr kelantan.. :)

    ReplyDelete
  5. ira...good news..kami pon berkemungkinan posting 7hb 2 ni..dah masuk newspaper the star pagi td.kalo betul.alhamdulillah~

    http://thestar.com.my/news/story.asp?file=%2F2011%2F1%2F17%2Fnation%2F7811937&sec=nation

    ReplyDelete
  6. Alhamdullilah.. cume skrang ni berdebar2 je as kami graduan IPTA ramai yg kena hntar pegi Sarawak.. cukup2 la blajo kt oversea dulu, xmo dh berangkot2 naik belon ni.. dup dap everytym van pos laju lalu.. hahaha :p

    ReplyDelete
  7. samala..kami pon taktau lagi nasib badan dapat posting mana.selagi tak dapat..selagi tu risau..
    huhu.dah terbayang naik kapal terbang ngan kambing n ayam nih.;p
    huiys~mintak2 la dijauhkan ya Allah~

    ReplyDelete
  8. haha..tu la pasai.. hr tu b4 balik semenanjung dh bersusahan pos2 brg2 dr sabah. klu dpt belah2 sana jugak, mak ai keje nye ngepos brg je la gamaknye.. Simpang3x!

    ReplyDelete
  9. mak aih...kesiannya.terutama kt gegurls mcm kita ni..kan?kan?tehee
    apa2 pon..jom doa.:))

    ReplyDelete