Saturday, January 01, 2011

++mari belajar bahasa arab bersama cik husna++


assalamualaikum!!kaifahalukum??
ana bikhair...yallah~
cecewah..bukan main lagi mukadimah bahasa arab kan?err..tapi apa kena mengena?

gigih gile bila balik dari kenduri terus update blog..hehe.bukan ape.saje nak lepas gian after 2,3 hari off.
tengahari tadi aku g teman mak angkat aku g kenduri kat rumah salah seorang pensyarah sebuah u kat sini..
aku ingatkan dia orang melayu..sekali g kenduri rumah orang arab..
masyaAllah...ana nganga sajalah..(sila sebut ngan dialek arab)
first time tengok orang arab kawin...dia kawin ngan orang singapore..haa..ni lagi satu aku pelik..jarang aku tengok orang singapore yang pakai jilbab labuh..bertutup litup..but muka dia sweet sangat macam aku plak sekali pandang..muahahaha!!*jangan muntah!*

--amik gambo dulu kat luar rumah before keluar...abaikan pemandangan belakang--

--nila pengantin perempuan dari singapore tu..err..yang kanak2 sebelah tu bukan dari orang arab ye..they are from sudan..siap sempat buat peace lagi tuh.bhahahah--






deym!!aku try nak upload vid dorang kat sini.but tak lepas plak..asal ntah..isk..!!
aku nak tunjuk betapa meriahnya dorang rai..siap ada tarian gelek tuh.haha.seronok plak aku cuci mata time tuh.dahla yang menari tu putih gebu.cun2 plak tuh.;p mula2 aku nak amik gambar dorang ngah menari..but segan plak...sebab takde sorang pon yang nampak2 macam nak amik gambar ke ape..huhu.dahla aku ni tak reti nak cakap arab..mak angkat aku toksah cite la..dia tengok cite arab takde subtitle pon takpe...fasih gile..
aku cuma faham sikit2 jek..tapi nak balas cakap tak reti..

shukran = terima kasih
ilalliqa' = jumpa lagi
ahlan wassahlan = selamat datang
ma'assalamah = tak sure da real meaning..tapi kita cakap time nak babai n say goodbye
mabruk = tahniah

ada banyak lagi perkataan sebenarnya.tapi kalo nak tulis kat sini tapi rasanya takyah letak semua sebab nanti anak korang dah masuk darjah satu korang tak abis mengahafal lagi.wakaka.jadinya learn a word a day ok?!
C U D I P T...

apa2 pon tadi aku memang enjoy gila boleh attend majlis macamtu even aku tak kenal sangat the host..
babai..wassalam~


No comments:

Post a Comment