Sunday, January 02, 2011

++cerita 1.1.11 jam 1pm part 1..++


F.A.C.E.B.O.O.K

kadang2 kita tak boleh percaya dengan orang yang baru kita kenal secara maya..sebab orang boleh menyamar menjadi sapa2 yang dia nak..lawyer??doktor??artis??just to name a few..being somebody tu boleh menjadi umpan untuk mengorat awek2 or pakwe2 dalam social website..
 sampaikan ada yang sanggup menipu dengan menggunakan gambar orang lain as a main photo dalam mana2 profile laman sosial.isk..aku rasa yang ni selalu jadik kot.then, bila dah plan nak jumpa mula la bagi alasan itu ini sebab takot pecah tembelang yang rupa sebenar mereka adalah..errr..tanak cakap ape2..faham2 sendiri jela apa yang aku maksudkan..hahaha.ape2 jela labu..yang penting tak kacao hidup aku sudey...;p

let me tell u something...aku ngan encik ilebiu kenal pon melalui facebook tau..ahaa..tu pon after aku add dia dulu..harap dia add?ntah2 sampai skang dia tak sedar kewujudan aku kat sini..hikhikik..at least aku sedar diri kan nokss..tapi kan..aku takda niat pon nak jadik sampai macamni sekali..(now he is my fiancee..:D)
bila dia approve aku, aku view la gambar2 dia..n sekali aku terpandang gambar kucing2 comel...waaahh..ada persamaan kat situ..aku pon suka kucing gak...bila masuk bab2 kucing nih aku jadik excited n boleh sembang sampai tak hengat dunia..al maklumla..aku ni kan mak kakak kucing..heheh.so.aku tag la gambar kucing aku paling gemok kat dia..
n since that..kami ber chit chat..cewaahh~ tapi as kawan jela..dia pon ala2 kerek time tuh.but i loike!aku tak suka orang yang jenis terus menerus nak jiwang tak tentu hala..cakap leleyh2..isk.rasa nak pelempang je 2,3 das.hoh.

bermula dari komen2 kat gambar kucing..(thanx ako = nama kucing yang aku tag dia) lama kelamaan we're getting closer..then terus private message kat inbox..next, chatting kat YM n last2 sekali thru phone..owh.time ni aku memang sangat2 tak sangka yang dia akan call n message aku.kebetulan my BFF sekelas ngan dia kat UPM.so dia amik peluang ni mintak no aku kat kawan aku..HELL NO!!macam mimpi plak dia contact aku..though dia ada mesej2 sekalipon.aku still tak letak harapan yang dia suka kat aku..ececeah..malu aih..;p

ako says::im just an ordinary cat with a special talent which is to match people..hohoho.
co actor::diktam

sampaila suatu hari dia cakap dia nak jumpa aku..but i didnt take it seriously..maybe dia main2 je kot..
oh.diz time dia bebenar serius nampaknya..masa cuti sem taun lepas betul2 dia datang kedah..konon2 nak surprise akula kan..*padahal kawan aku awal2 lagi bitau yang dia nak ikot balik sekali.hehe*
last2 aku yang surprise kan dia balik coz aku terpaksa balik lewat sikit disebabkan kami ada taklimat pasal ape kebenda ntah kat maktab.tak ingat plak.
nak tanak..dia terpaksa tunggu for 3 days long untuk jumpa ngan aku..heheh.*padan muka*


jeng..jeng..jeng!!!masa yang dinanti2 pon tiba..
petang lepas sehari sampai rumah we planned a very fisrt date..hahahaha.
venue::tasik darul aman
aku pon siap2 la ngan pakai seluar track, tshirt n jogging shoes..konon2 dating sambil menyihatkan badan..*POYO!!*


streeetttt~!!kete gen-2 kawan aku break betul2 depan rumah..mak aih..asal nervous semacam nih..chillex cik husna..relax..act like normal..dengan sopan n control2 ayu aku pon masuk kereta...


"hye..assalamualaikum~"


*blushing*
"wa'alaikumumsalam.."jawab malu2..


itula perkataan pertama yang aku jawab...


kemudian kami pon berjogging without saying a word..bhahahah~


to be continue...~


kat kaki ada nota::

even dia sesibuk mana sekalipon..
jika ada masa n peluang dia akan gunakan itu sebaiknya..he's so adorable n loving guy i have ever met..



9 comments:

  1. suweet!smoga relationship korang kekal sampai aher hayat.eh,da tunang kan?congratz! ^_^

    ReplyDelete
  2. same wif my story..knl kat tagged..tp jadi kenangan daaa...huhu..jdoh tarak pnjang looo....
    tapi,kak husna bertuah taw...
    jadi tunang,isteri n hot mama yang baik nanti taw...
    always doakan yang terbaik tuk kak husna :)

    ReplyDelete
  3. aleen::tahnx for da wish dear..:))

    ReplyDelete
  4. suraya::insyaAllah there might be something good waiting for u..:))
    neway, thanx dear..all da best to u~

    ReplyDelete
  5. ok2.... cukup2. nnti mekna kembang. xbole pakai baju pengantin. kwn2 mek na sila2 senangkn diri dtg our wedding... bwahahhaha... sje nk kasi mekna nervous lg.

    dh kenyang dinner.. skype sabotj kter... again. nvrmind. Sye still sayang awak.... i miss u :D
    bye...salam.


    ***amik kesempatam kt blog, hahahah... skype dh hang. hempesss***

    ReplyDelete
  6. fakhry::wakakaka..banyakle awak punya kembang..ewah..subuh2 lg dah jemput org datang kenduri kawin ek..;p

    p/s::i miss u too darl~:D

    ReplyDelete
  7. kak husna....bile baca comment ni, bru teringat, mse ni ngah break ngan faizal ..ingtkn xde jodoh dah..rupanya ianya hanya salah satu dugaan yang kami perlu hadapi..dan alhamdulillah, hubungan sekarang dah elok malahan bertambah kukuh sejak dah jumpa parents :) insyaallah, ade rezeki, tahun depan kite jd tunang org gak :) doakan sue tau !

    ReplyDelete