Monday, January 03, 2011

++cerita 1.1.11 jam 1pm part 2..++


sambungan...
M.A.LU vs M.A.H.U

dalam kereta aku perasan dia ada pandang aku thru cermin pandang belakang.cuma aku jek buat tak reti.*jangan ingat saya tak nampak ye..~kantoi curik2 pandang...malu i taw.hikhikhik..!*
lepas balik daripada jogging, malam tu kawan aku ajak keluar dinner kat town..time tu aku memang blur nak bawak dia g makan kat mana sebab aku kaget sangat..bila nak bercakap tu rasa macam ada jongkong emas poh kong dalam mulut.padahal masa dok main YM bukan main lagi lawan kutuk2.HOHO.honestly aku memang malu n segan dengan dia..sebab aku dah dengar macam2 cerita bout him which has never been told..huhuh.tapi dalam malu2 tu aku sempat lagi usik dia panggil "botak"..haha.LOL.kebetulan waktu tu dia datang kedah dia baru pas botakkan rambut...ada kena mengena ngan nazar kot pas lulus exam final..terus melayakkan diri untuk bergelar doktor..:))
 
 
 
--botak2 pon still nampak cool la bai..hehe.(puji dengan harapan dia boleh belanja aku kat victoria station plak pasni.ngueheheh)--

dinner malam tu makan kat warung tepi jalan jek..sempoi kan?dekat je ngan kawasan sekolah aku..tula port aku ngan kawan2 lepas balik dari kelas tuisyen..aku tengok dia ni jenis tak memilih sangat nak makan kat mana..al maklumlah ada sesetengah orang tanak makan kat warung2..katanya tak standard lah..kotor lah.hei.come on la..kalo nak demand n fussy sila main jauh2..aku tak reti nak layan orang macamnih.
 
****

parents aku memang taktau apa2 mengenai kewujudan dia.aku tak pernah cite apa2 kat dorang sebab aku tak berani nak cakap pasal benda yang tak pasti..sampaila satu hari tu, dia cakap nak datang rumah n meet my parents..mak aih...apa aku nak cakap ngan mak ayah aku??biasanya even hal sebesar semut pon aku akan bercerita..kali ni takde langsung..
matikla...~

"mak...erm..petang ni kawan cheq nak mai rumah..boleh?"

"kawan?laki ka pempuan?"

"laki..."

"aik?kawan yang mana plak ni?orang mana?duk mana?"

"kawan baru kenal dalam beberapa bulan..orang shah alam..dia ni kawan sekelas ngan dena.."

"oh..maila..nanti mak tengok apa yang boleh mak masak jamu depa makan.depa nak mai waktu mana?"

"ok.depa nak mai rumah petang esok..."

"hmm.ok..."

yess!!!mission accomplished..aiseyhmen..takdela susah mana pon nak cakap..kacang ngan yin jek..(pergh.berlagak..sekali mak cakap tak boleh kang ternganga ko nanti..bhahahah!) cuak je lebih awal2 ..haha.FYI, my parents ni sangat sporting tau even dorang tegas in certain things.Alhamdulillah!bertuah ada mak ayah macamni..:))
 
so.masa yang dinanti2 pon tiba...dia muncul tepat pada waktunya..dup dap..dup dap..berdebar gila...macam tercabut jantung tunggu dia sampai rumah.hoho.menu aritu me rebus ala2 mamak..sesuaila untuk makan petang..tak heavy sangat n tak light sangat..takkanla nak jamu nasi kan?tak sesuai plak..bab2 jamu makan ni mak aku memang suka..pasal dia suka masak.. tehee~bonus2.

aku tengok dia memang berselera gila makan mi rebus petang tu..sampaikan waktu nak balik pon mak aku siap tapaukan untuk dia..hehe.sedap ye b??haa.ni baru sikit...hahaha.suka2!!

then, kebetulan haritu ada pasar malam..so mak aku suggest suh bawak dia g jalan2 kat pasar minggu area sini..erm..memangla pasar malam kat KL pon berlambak tapi tak sama dengan sini ok.ketaq lutut aih nak keluar..aku macam segan sikit..mujur ada kawan.so petang pas makan kat rumah terus shoot g situ..masa dalam kereta aku sempat berbual2 sikit ngan dia..

"sampai jugak awak kat kedah ye..."

"hehe.a'ah.dah ada depan awak pon..."

"nape tak bitau awal2 nak datang sini?"

"saje nak buat surprise..."(eleh..padahal aku memang dah tau pon..saje je..bluwekk.muahahah.)

"saya rasa saya kena jumpa awak gak in person..cuz sometimes gambar boleh menipu...but..i think awak dalam n luar gambar sama je..cantik..~"
(ooo..sebelum ni tak pernah sekalipon mention cenggini masa chatting.ceit..)

"hahaha.memandai jek..manada cantik pon..bese2 jela.."

dua2 tersenyum macam kerang...tehee~;p

end of part 2..

kat kaki ada nota::
cerita cuti2 malaysia ke langkawi menyusul kemudan...stay tuned..~


6 comments:

  1. tersangat lah SWEETS~~~
    manis2 gitu..tp yang ni xbhya kan doctor fakhri..xmnyebabkan kncing manis pun...hehehe
    kak husna..korang memang sepadan lor..bagai tembikai dibelah dua..:P

    ReplyDelete
  2. syhhh...jgn ckp mcmni kat dia..nanti dia yg akan mengembang lebih..muahaha!neway,thanx!!:)

    ReplyDelete
  3. Huh...Aku jeles amat membaca entry ini. Terbayang2 kegedikan ko mek na...chait!!

    ReplyDelete
  4. aku gedik?oh.so not me lah!!hihihi.bukan aku ok.but him~LOL.;p

    ReplyDelete
  5. i like your story sis....somtime itz funny 2 me...

    ReplyDelete