Friday, January 07, 2011

++last2 diktam yang menjadi mangsa...++


setiap kali nak makan..tak kira la breakfast, lunch, minum petang or dinner..kami selalu akan berborak satu family..kalo nak cerita apa2 sekalipon.aha.time nila masa paling sesuai.sebab semua berkumpul kat meja makan.
 
aku::
"dalam minggu ni susahlah nak tido ayah...asik2 mesti terjaga..sebab tu siang mengantuk.."

ayah::
"awat?sejuk nak terkencing ka?"

aku::
"bukanlaa...ni ha..malam2 nyamuk banyak sangat.."

mak::
laa..ubat nyamuk kan banyak..spray ada..yang guna karan (bahasa orang kedah untuk letrik), lingkar semua ada..awat tak guna?
 
aku::
"orang dah guna macam2 dah..tapi nyamuk2 tu macam dah kebai (kebal) pon.."
 
mak::
"bilik hang ja banyak nyamuk..bilik orang lain takdak pon.tidoq lena ja..ha.cuba tengok amzar..nyamuk langsung tak p kat dia pon.."
 
aku::
ala.kompem2 la tak masuk kat bilik dia..kan pasang ubat nyamuk letrik..memangla nyamuk takdak..

ayah::
"salah.bukan sebab tu...ayah rasa kan..nyamuk tu tak berani nak dekat amzarla..nak gigit pon takmau."
 
aku::
"awat plak?"
 
 ayah::
sebab nyamuk tu takot kalo lepas dia gigit amzar nanti jerawat berjangkit.bahaya.(sambil merujuk kepada jerawat yang super besar kat tengah2 antara dua kening diktam)
 
--time ni memang ayah bersungguh meng'explain' teori dia..--

wakakakakak!!!!nak tersembur nescafe aku minum..tetiba terdengar suara orang mencelah..perlahan jek bunyik suara tuh..
 
diktam::
"isk..cheq tak terlibat dalam hal ni pon kena sekali ka.."
adik aku senyum jek...n terus kutip pinggan atas meja n basuh..
baik sungguh hang ni..heheheh.
mak aku selalu cakap..adik hang tu..biarla kulit dia gelap sekalipon asalkan hati cerah..*bluwek*


sian diktam..always been fooled by us..but..itu yang membuatkan keluarga kami meriah..suka bergurau antara satu sama lain..n for sure aku pon tak terlepas dari di'kena' kan oleh my parents yang sememangnya gemarkan melawak.

4 comments:

  1. diktam kena menuntut dgn aku nih. Petua menghindar jerawat...hihi

    ReplyDelete
  2. tula..bukan setakat diktam jek..aku rasa aku pon nak menuntut sekali..sejak final sem aritu sampai skank,,jerawat aku susah nak hilang..aku taktau nape..faktor kegatalan mungkin?takpon hormon bertukar angin..tak faham aku..rindu kulit licin macam sebelum ni..SIGH.

    ReplyDelete
  3. ko jangan malu2 na...sebenarnye ko nk cakap ko rindu kulit licin dan ko idamkan kulit licin macam aku kan?hihihi

    ReplyDelete
  4. puhleez~aku tanak jadi macam ko..nnti ramai stalker jengah blog aku sbb hot sangat..wakaka.

    ReplyDelete